Ångerrätt & Returer

 

Som kund hos Grillat.se är din affär inte avslutad förrän du fått hem och godkänt dina varor. 

  • Du har rätt att häva köpet, utan kostnad, om du inte godkänner en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening.
  • Du har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera att varan är felfri. Du har alltid rätt att häva ditt köp. Är du inte nöjd har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan. Tänk på att du kan inte montera en vara utan bara öppna och kontrollera varan. 
  • Varan måste returneras i varas ordinarie emballage och kunna säljas som ny.

Vid retur tillkommer en returfrakt som Du som kund står för. Varan måste skickas tillbaka i oförändrat skick och till respektive lager, ej utlämningsställe. Vi samarbetar med olika leverantörer och en del av dessa finns utomlands. När returen är mottagen betalar vi tillbaka varuvärdet (ej frakter).
Kontakta oss på 010-7079555 vid en retur för att få reda på vilken returadress just din vara har. Eller via mail: kundservice@grillat.se 
Skickas returen till en adress som vi inte angett så har vi rätten att skicka den rätt och dra av de pengarna från pengarna som vi återbetalar. Vi samarbetar med ett antal grossister från olika länder. Är du osäker på vart ifrån din produkt skickas och vilken en eventuell returkostnad det skulle bli, vänligen kontakta oss innan ditt köp så du vet detta om du skulle vilja skicka tillbaka den.